
Jenny i kundtjänst är redo att hjälpa dig, när du ringer eller skickar ett e-post, men här på sidan har vi samlat svaren på de frågor vi får oftast. Kanske kan du hitta svaret på din fråga här.
Om du inte hittar ditt svar här nedan, vänligen kontakta oss via e-post: [email protected] eller per telefon: 108 985 171 alla vardagar mellan 9-12.
När du kontaktar oss via telefon ber vi dig att ha ditt ordernummer redo så vi kan hjälpa dig snabbt och effektivt.
Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren vi får i kundservice.
Beställa:
+ Jag gjorde just en beställning på hemsidan, men fick inte min orderbekräftelse. Är det något fel?
Svar: Vi vet att vissa kunder upplever att orderbekräftelsen ses som skräppost och att den därför sätter sig i skräppostfiltret/skräpposten. Om beloppet reserveras eller dras på ditt konto är allt i sin ordning och du får ett meddelande från Postnord när paketet är på väg.
+ Jag beställde just en klänning, när får jag den?
Svar: Vi packar och skickar beställningar varje dag och i de allra flesta fall skickar vi samma dag som beställningen görs
+ Jag har blivit kär i en klänning, men den finns inte på hemsidan i min storlek. Kan ni få hem den?
Svar: Om du skickar en förfrågan antingen via e-post eller Facebook vill vi undersöka om varan kan erhållas eller har sålt slut hos leverantören. För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi artikelnumret. Detta kan hittas under fliken FAKTA under själva produkten på hemsidan.
+ Hur är deras storlekar jämfört med andras?
Svar: På curvii.se säljer vi många olika varumärken och har därför inga fasta storlekar. För att göra det enklare för kunderna att hitta rätt storlek mäter vi alla kläder när de kommer från leverantören och lägger måtten i ett schema som du hittar under varje style.
+ Har ni en fysisk butik?
Svar: Nej, Curvii.se är en webbutik, med kontor i Ikast, Danmark. Vi har tyvärr inte en fysisk butik.
Returnering
+ Jag ska skicka tillbaka en vara, hur gör jag?
Svar: Man kan köpa en etikett via vår returportal. Detta säkerställer att paketet kommer fram och i det osannolika fallet att något händer med paketet, eller att det är försenat, är det vi som är ansvariga och inte du som kund. Detta säkerställer också att paketet kan spåras hela vägen tillbaka till oss.
+ Om jag köper kläder som jag inte passar, kan dom bytas?
Svar: Tyvärr har vi inte möjlighet att byta varor. Det finns dock alltid en 14 dagars returrätt från det att du tar emot varorna. Då kan du skicka tillbaka varan och beställa rätt storlek på webshoppen. Du kan köpa en returetikett via vår returportal här.
+ Om jag ska returnera en vara, betalar jag returen själv.?
Svar: Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda gratis returfrakt. Du kan dock köpa returen från oss, via vår returportal som ger dig säkrast möjliga returnering, till ett bra pris.
Reklamation
+ Jag har ett klagomål, hur hanterar jag det?
Svar: Vi hjälper gärna till med klagomål. Om din vara mot förväntan har et fel, skicka oss ett e-postmeddelande med ditt ordernummer, beskrivning av felet och en bild av det, så hjälper vi dig vidare.
Leverans
+ Mitt paket är försenat med posten, kan du hjälpa?
Svar: Om paketet är försenat och du kan se att det står stilla i spårningen, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon. Om du har ditt ordernummer klart kan vi snabbt hitta dig i systemet och vi hjälper dig att kontakta Postnord så att vi kan hitta en lösning.
+ Pengarna har tagits ut från mitt konto, men jag har inte fått varorna. Har paketet skickats?
Svar: Ja, pengarna kommer endast att dras från kontot när beställningen har skickats från vårt lager.